4e plaats voor Mark Dijkhuizen en Koen Dalvoorde tijdens zeer warme Vechtdal Rally
WEZEP – Afgelopen vrijdag en zaterdag namen Mark Dijkhuizen (16) en Koen Dalvoorde (28) deel aan een zeer warme Vechtdal Rally rondom Hardenberg. Ondanks de zeer hoge temperaturen kijken beide jonge heren terug op een zeer geslaagd weekend met een hele nette 4e plaats in hun klasse.
Donderdag reisden Mark en Koen af naar Hardenberg voor de administratieve keuringen en het verkennen van de klassementsproeven die de heren op de vrijdag moesten afleggen.
Vrijdag volgde de technische keuring van de auto en de kleding en aansluitend de verkenning van de proeven van de zaterdag.
Mark en Koen reden op vrijdag twee proeven rondom Hardenberg. Beide proeven werden twee keer verreden. Dit resulteerde in de volgende uitslagen: 8ste, 5e, 4e en 2e. Bij de laatste proef aan het einde begon het te regenen. Gelukkig braken de voorspelde hevige regen en onweersbuien pas los nadat de heren over de finish van de laatste proef waren gekomen.
Zaterdag stonden er nog twee keer drie proeven op het programma waarvan één in Ommen en omgeving en ook één zogenaamde rondkoers op het industrieterrein naast het serviceterrein, en dit soort proeven ligt rijder Koen bijzonder goed. Dat bleek ook uit de resultaten, want deze rondkoers proef, waarbij drie ronden moesten worden afgelegd, noteerde het duo een geweldige 1e en 2e plaats.
Hoewel sommige proeven tijdens deze rally veel lange recht stukken bevatten, waar de 106 GTI nu juist te kort komt ten opzichte van de concurrentie, overheerste na afloop de tevredenheid. Met een fraaie vierde plaats in de NC4-klasse sloten Dijkhuizen en Dalvoorde een warm maar geslaagd rallyweekend opnieuw succesvol af.
Wil je het rally avontuur van Mark volgen? Volg Mark dan op instagram. com/markonspeed
💬 Mail ons!
Heb jij een tip of opmerking? Mail naar de redactie: [email protected] of bel 0341-798 298
