Bruin water, dixi’s en een koele trouwzaal: gemeentehuis moest improviseren
NUNSPEET – Wie donderdagochtend in het gemeentehuis van Nunspeet de kraan opendraaide, kreeg niet bepaald helder Veluws kraanwater te zien. Er kwam bruin water uit de leidingen. En dat was niet voor het eerst: volgens de gemeente is het al de vierde keer in korte tijd raak.
De kraan werd daarom afgesloten. “Het water was vies”, laat gemeentewoordvoerder Marriët de Zwaan weten. En dan wordt het even schakelen, zeker met zo’n 150 tot 200 mensen in het gebouw.
De oplossing kwam snel: flessen water erin, dixi’s erbij. Zo kon het gemeentehuis toch door blijven draaien, al was het even met wat extra improvisatie. Een paar uur later was het probleem verholpen.
Vitens doet inmiddels onderzoek naar de oorzaak. Volgens de gemeente is wel duidelijk dat de oorzaak van buiten het gemeentehuis komt.
Afkoelen in de trouwzaal
Omdat er tropische temperaturen heersen én het marktdag is in Nunspeet, werd ook besloten de trouwzaal goed te koelen met de airco. Wie vandaag of morgen even wil ontsnappen aan de hitte, kan daar terecht om af te koelen. Er staat ook water klaar.
“Het is geen onderdeel van ons hitteplan”, zegt De Zwaan. Maar praktisch is het wel. Trouwen hoeft dus niet, afkoelen mag wel.
Buiten maken vooral kinderen dankbaar gebruik van de bedriegertjes op de markt. Daar komt het water in ieder geval nog op een manier waar iedereen blij van wordt.
💬 Mail ons!
Heb jij een tip of opmerking? Mail naar de redactie: [email protected] of bel 0341-798 298
