Oude Welkoop-pand in Nunspeet maakt plaats voor laadplein
NUNSPEET – Het voormalige Welkoop-pand aan de Nijverheidsweg in Nunspeet gaat tegen de vlakte. De sloopaanvraag voor het verouderde gebouw ligt momenteel ter beoordeling bij de gemeente Nunspeet. Op de vrijgekomen locatie moet een laadplein met snelladers verrijzen.
De sloop maakt deel uit van de verdere ontwikkeling van het terrein rond het onbemande tankstation. Volgens rayonmanager van Tamoil, Herman Danser, past het oude pand niet meer bij de vernieuwde uitstraling van de omgeving.
“De infrastructuur rondom het station is de afgelopen periode flink aangepakt en het geheel ziet er inmiddels mooi uit. Dan steekt zo’n oud gebouw daar behoorlijk bij af,” zegt Danser. Volgens hem is het voormalige Welkoop-pand niet meer van deze tijd.
Moeten bewegen
Met de komst van elektrische mobiliteit wil Tamoil inspelen op veranderende behoeften. Het bedrijf richt zich daarom steeds meer op laadvoorzieningen bij bestaande locaties. “Wij moeten meebewegen. Laden wordt een belangrijk onderdeel van de toekomst,” aldus Danser.
Als de plannen volgens schema verlopen en de benodigde vergunningen worden verleend, kan de sloop snel plaatsvinden. “Als alles meezit na de zomervakantie, maar sowieso in het derde of vierde kwartaal van dit jaar."
De verwachting is dat het nieuwe laadplein dan binnen enkele weken gerealiseerd kan worden.
Andere ontwikkelingen
De focus ligt voorlopig volledig op de aanleg van laadvoorzieningen. Wel wordt op langere termijn gekeken naar andere ontwikkelingen op het terrein. Ook de oude loods op de locatie zou op termijn verdwijnen. Wat daarvoor in de plaats komt, is nog niet bekend.
💬 Mail ons!
Heb jij een tip of opmerking? Mail naar de redactie: [email protected] of bel 0341-798 298
