Uitwisseling scholen Elburg en Haselünne, een mooie educatieve dag
ELBURG - Leerkracht Benita van Wijhe had maanden ervoor alles prima voorbereid en samen met collega’s in Haselünne een mooi programma gemaakt Ze waren allemaal heel enthousiast om elkaar te ontmoeten en te beginnen met de opdrachten.
Na wat drinken en eten van koek nog even luisteren naar Rynco Pierik,en een welkomstwoord van Wethouder Lennart Oosterloo. De coördinator Sabine Warzeska van de school uit Haselünne, was dit keer de tolk. De heren onderstreepten dat vriendschap heel belangrijk is zeker in deze tijd en dat ze deze dag maar veel vrienden moeten maken en natuurlijk ook genieten van de mooie omgeving.
Na het foto moment werden de tasjes uitgedeeld, de groepen samengesteld en opdrachten en vragen meegegeven. Acht groepen leerlingen [4 of 5] met begeleider, wisselden 4 keer van plek.
- Groep 1 en 2 - Bezoekerscentrum film en potjes vullen met zaadjes
- Groep 3 en 4 - Oud-Hollandse spelen
- Groep 5 en 6 - Proeftuin + blotevoetenpad
- Groep 7 en 8 - Vogels spotten
Om 12.00 werd een geweldige aangepaste Lunch gebracht door “Anijs en Radijs” bij zorgboerderij Westbroek onder de grote kapschuur in de schaduw. De aanpassing: soep vervangen door ijs!!! Iedereen heeft genoten van de broodjes kroket, kaas en krentenbollen.
Dan nog even een waterfestijn. Er waren een aantal die nat weggingen maar door de warmte waren ze wel weer droog bij thuiskomst. De leden van het Burgercomité, die dit project faciliteren, mochten weer leuke reacties aanhoren:
‘De medewerkers van Avogeltuinen vonden dat de leerlingen geïnteresseerd waren en niet schreeuwden. En een moeder gaf door ‘dat haar zoontje al uitkijkt naar volgend jaar’. Want dan is de uitwisseling in Haselünne’. Hij heeft vrienden gemaakt…..
Voor alle foto's van Hendrik Ribot kijk hier
💬 Mail ons!
Heb jij een tip of opmerking? Mail naar de redactie: [email protected] of bel 0341-798 298
